äppelkaka

Ah, då var min promenad avklarad och det var fruktansvärt skönt att få komma ut i finvädret och verkligen jätte skönt att få röra lite på sig, man blir så mycket piggare i längden. Just nu är jag bara trött, trots att jag stängde av min klocka i sömnen och sov till tjugo över tio, värsta sovmorgonen. Men det känns skönt att jag har fått saker gjort trots det. Har som sagt dammsugit och plockat en massa här hemma, diskat ett x antal gånger, mycket skönare att diska lite grann än att diska världens berg ..
När jag kom hem så tog jag mig i kragen och började helt enkelt baka och vara allmänt huslig. Vi hade fått en hel påse med äpplen av Patriks mamma, kände att jag (Patrik äter inte äpplen, råa då vill säga, äppelkaka går tydligen bra, hihi) aldrig skulle hinna äta upp ens hälften innan de skulle bli dåliga så jag gjorde helt enkelt en äppelkaka, så nu luktar hela lägenheten kanel, äpplen och nybakt. Så mysigt och så hemtrevligt, det bästa som finns är att komma hem till någon och det luktar helt nybakt. Jaja, nog pratat och äpplen och nybakt ..
Snart kommer min Patrik hem, får väl se vad vi hittar på för spännande, jag röstar för en myskväll hemma, det gör nog Patrik med, får se får se.
Imorgon får jag iaf höra mer om hur och när jag ska jobba, sweet.

Nybakt kärlek ;) / IsabelleH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback