ooooh dear.

ohlala. idag har jag ägnat hela min dag åt att städa, nästan. stor städade ur gaderoben och fixade med en massa papper. det tog sin tid, det var inte direkt organiserat i min gaderob, men nu är det! skönt att få ordning bland kläderna, verkligen. fick ihop två kassar med kläder som jag inte har använt på hur länge som helst. det tog åt en aning att slänga bort vissa saker, meeen det gick. sen så gav jag grejer till mamma också. snällt av mig! :)
sen har jag också bara druckit hinkvis med kaffe, pratat i telefonen, kollat på tv, fixat med kort och papper. det har varit skönt att bara tagit hand om sig själv en dag. tänkte åka in till stan och gå ut med Malte, men lilla mor förbjöd mig på grund av min förbenade hosta. just ja, jag har tvättat och lagat mat också. lika bra att vänja sig om man ska flytta snart liksom. men tvätta stör mig inte alls, nästan lite kul. jag älskar när det luktar ny tvättat, det bästa som finns! och laga mat stör mig inte heller, det är också bara kul. det låg en korv i kylen, korv kändes så tråkigt. hittade lite kycklingfilé i frysen och tog fram wokpannan och rörde ihop en wok. så jävla enkelt med wok. jag hade i massa chilipulver och sambal oelek, fart blev det, gotta!
senare på kvällen ångrade jag ganska styggt att jag hade varit hemma hela dan, raslös?! ooooooohyes. jag dansade omkring på nedervåningen i hopp om att bli lite tröttare. men förgäves, lika pigg var jag för det. meeeeeeeen, what to do när klockan är runt nio och det inte går någon buss och man är utan körkort. bara att gilla läget. har kollat på oceans eleven, blev inte ett dugg tröttare, ett tag där i soffan bara. men nu när jag är i mitt rum känner jag mig genast mycket piggare, för typiskt. imorgon ska jag försöka gå upp sjukt tidigt, bara så att jag kan sova imorgon. äh, bones nu, sen sex and the city, woho. (jag måste köpa en boooooox)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback