julgransjävel.

OMG, idag har vi fixat gran. jag hade glömt bort vilket helvete det var alltså. morsan blir alltid lika sur och standardfraser som "jävla gran jävel, snart kastar jag ut den", "nästa år ska vi fan inte ha nån jävla gran" och "kolla, kolla, kolla vad jävla snett den står. ful är den också, lika bra att kasta ut den!" används mycket flititgt av mig kära mor. när jag tänker efter så är det faktiskt väldigt underhållande, samma visa varenda år. jag, pappa och brorsan sitter på varsitt valfritt ställe (helst en bit ifrån "den jävla granjäveln") och skrattar åt mamma som misshandlar den stackars granen, svär, misshandlar lite mer, skriker, svär ännu mer och misshandlar lite för att lite senare helt överge granen, då kan jag och pappa rycka in. fixa granen så att den står rakt och så att mamma blir nöjd. men nu är granen ganska klar. jag ska köpa glitter imorgon bara, och helst smyga på lite röda eller lila kulor också för den delen.

Idag var jag duktig och tog åt mig extra tid 7-16 blev det, skön tid faktiskt. det flöt väl på rätt bra hela dan. Fick hjälpa Åsa mest, rätt skönt att pula med sill och sånt, lätt att plocka upp. ganska jävla jobbigt med alla som ska trängas med mig vid sillen bara. men what the heck, det är bara att gilla läget.minus till mina jävla bihålor som har bestämt sig för att vara dryga, jag kunde knappt böja mig framåt och kände mig lite smått irriterad över detta hela dan, därav min sura min, inte sweet. skulle gått på lunch runt tolv men jag väntade tills Linda skulle gå vid 13, vi åkte iväg och käka, det var nästan mer än skönt att få komma därifrån ett tag, prata lite skit och få höra lite skvaller, wiho!

Imorgon ska jag ner på stan redan tio, träffa Mimmi, KÖPA JULKLAPPAR, har fan bara köpt en och snart är det liksom julafton. börjar tre så lite lär jag väl hinna med, hoppas jag. annars blir det inga julklappar i år, för sen jobbar jag hela helgen. 12-21 lördag och 8-16.15 på söndag, så då lär det väl knappast hinnas med.
något najs att ha på sig på julafton och/eller juldan skulle väl inte vara helt fel heller, inte fel alls faktiskt. hoppas på det också, och skor? skulle väl sitta fint med ett par skor? JA!
efter jobbet ska jag hem till Sofie, mysa lite. Lär väl knappast bli lugnt, var väl mer än en person som skulle dit. men det blir treeeeeevlans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback