so blue, so pink, so colourful.

Det finns väl säkert dom som undrar varför jag hemskt ofta använder mig av engelska uttryck, ord och fraser?! Det är bara för att jag tycker att engelska är ett mindre komplicerat språk och så tycker jag även att det är lättare att uttrycka sig på engelska, så nu var det sagt också.
Jobbade idag, dock bara fem timmar. Tyckte att det var ganska så lugnt ändå, i alla fall i kassan, skönt. Imorgon blir det en ännu kortare dag, fyra timmar. Hope to see my eyecandy, vem det nu är håller vi nog hemligt. Blir lite pinsamt annars so to speak. Annars imorgon vet jag inte alls vad jag ska göra, jag och mamma kanske ska till Lindas spa och kolla hur det urartar sig, jag tror att det kommer blir grymt bra där. Det ligger precis bakom bliblioteket. Dit ska jag och lyxa när det har öppnat, hoppas på kompis pris, hihi. Sen ska vi äta påskmiddag på kvällen. Bara jag, mamma och pappa. Brorsan och Nathalie är i Färila hos hennes släkt, men dom kommer hem på lördag. Mm, min brorsa, sweetpea. Kan nig blir mysigt att bara vara vi tre, actually. Men vad jag svamlar om allt och inget nu känner jag. Det är väl säkert bara för att jag inte alls har något annat att göra och för att jag verkligen inte är sov trött. Ibland, fast bara ibland, önskar jag att jag vore en sån där morgon människa som är uppe på morgonen och fixar. För lets face it, tidigt på morgonen är nog den vackraste tiden på dagen. Som på somrarna när man börjar klockan sex och kliver upp med solen, när sjön på baksidan ligger helt spegelblank, gräset är vått och solen alldeles lagom morgon varm, det är det vackraste. Men jag är aldrig vaken då, bara om jag MÅSTE, som tex åka till jobbet. Man kanske ska försöka vara morgon människa den här somaren? Gå upp tidigt, sätta på kaffe, gå en skön promenad, hämta tidningen, äta frukost och dricka kaffe på baksidan samtidigt som man har solen i ansiktet och tittar ut mot sjön. Så fort det blir riktig vår, med blad på träden och allt sånt, så ska jag knäppa en morgon bild på min baksida så att ni får se hur fint jag bor egentligen, jag bor jätte fint. Det har jag nästan inte tänkt på förrän nu, hur lyckligt lottad jag är som får bo så fint. Ha sjö tomt och allt, så vackert.
Nu ska jag snart titta på sex and the city, för bra serie. tack och hej ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback